مطالب امروز

برنامه جدید ایران در سازمان شانگهای | تجارت با قرقیزستان ۲.۵ میلیارد دلاری می‌شود؟ شهادت سردار علی هاشمی یادآور پیوند فرهنگ ایثار با مکتب سیدالشهدا (ع) است سفر در دل تاریخ / پایگاهی متروکه از برنامه فضایی شوروی + عکس آیا هوش مصنوعی آرام‌آرام ذهن‌مان را خاموش می‌کند؟ ایران از رتبه‌بندی جهانی سرعت اینترنت کنار گذاشته شد پیش‌بینی وضعیت جوی کشور / هواشناسی: موج بارشی پراکنده در راه است R۶۰۰۰؛ پهپاد خودران تیلت‌روتور و ۶ تنی چین وارد تست‌های پرواز کامل شد چین اولین هتل کاملاً رباتیک جهان را تا سال ۲۰۲۷ افتتاح می‌کند جزئیاتی تازه از نسل جدید مک‌بوک آلمان هزینه‌های صندوق حمایت از مسافران را کاهش داد/ صنعت گردشگری سالانه ۷۰ میلیون یورو صرفه‌جویی می‌کند با وجود کاهش قیمت سوخت، بلیت هواپیما همچنان گران می‌ماند/ شرکت‌های هواپیمایی در جهان فعلا قصد کاهش نرخ‌ها را ندارند فرودگاه‌های رم درباره اختلال گسترده سفرهای تابستانی اروپا هشدار دادند/ احتمال تعلیق کنترل‌های بیومتریک جدید اتحادیه اروپا برای جلوگیری از «فاجعه تابستانی»

19

اژه‌ای:دشمنان باید غرامت جنگی بپردازند

  • کد خبر : 338894
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ - ۱۱:۲۵
اژه‌ای:دشمنان باید غرامت جنگی بپردازند

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمنان هم باید مجازات شوند و هم باید غرامت جنگی بپردازند.

اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در نشست با جمعی از مقامات شورای‌عالی قوه قضاییه و رؤسای‌کل دادگستری استانها، ضمن تبیین و تشریح ادلهٔ حقوقی ناظر بر محکومیت رژیم‌های متجاوز آمریکا و اسرائیل از منظر حقوق بین‌الملل، اظهار کرد: رژیم‌های متجاوز آمریکا و اسرائیل در جریان حمله به ایران، عامدانه مرتکب جنایات جنگی عدیده شدند؛ از کشتن کودکان و غیرنظامیان تا حمله به اماکن ممنوعه‌ای نظیر بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و منازل مسکونی.

رئیس قوه قضاییه ضمن تقریری مفادی از کنوانسیون ژنو 1949، بیان داشت: متجاوزین آمریکایی و صهیونیستی در جریان تجاوز به ایران، نه‌تنها کنوانسیون‌ ژنو و پروتکل‌های الحاقی ناظر بر آن را زیر پا گذاشتند بلکه از عرف‌های قابل‌اجرا در مخاصمات مسلحانه نیز تخطی کردند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به مقولهٔ پیگیری تجاوزات و جنایات رژیم‌های آمریکا و اسرائیل علیه ملت ایران در مراجع و مجامع بین‌المللی بیان داشت: دادستان‌کل کشور، معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر و همچنین مرکز وکلای قوه قضاییه با همراهی و همکاری سایر بخش‌های ذی‌ربط در قوای مجریه و مقننه، در استیفای حقوق حقه ملت ایران در مراجع قضایی و حقوقی بین‌المللی، نهایت کوشش را به‌خرج دهند. آمریکا و رژیم صهیونسیتی علاوه بر آنکه آغازگر جنگ و تجاوز علیه ملت ایران بودند و حقوق مادی و معنوی ملت ما را تضییع کردند، طی این مدت انواع و اقسام جنایات جنگی را نیز مرتکب شدند؛ فلذا باید برای غرامت و جبران خسارت و مجازات به‌سبب ارتکاب جنایات جنگی، مورد پیگرد و تعقیب مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی قرار گیرند. ما گریبان این متجاوزین را رها نخواهیم کرد و آنان را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و بر مجازات آنان تأکید داریم.

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: حق جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوقی و قضایی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تجاوزگرایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی  و ایضاً استفاده از سازوکار‌های حقوق‌بشری، محفوظ است.

شایان ذکر است در جریان این نشست، تعدادی از مقامات ذی‌ربط، گزارش‌هایی را ناظر بر وضعیت پیگیری‌های حقوقی جنایات رژیم‌های متجاوز آمریکا و اسرائیل در سطح بین‌المللی ارائه کردند.

انتهای پیام/+

 

لینک کوتاه : https://asregardeshgari.com/?p=338894

ثبت نقد و بررسی:

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =